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Ressources documentaires: Hardware

UPTOTECH
ArabTeX : a system for typesetting arabic
Parallaxis-III User Manual
Integrated Software-/Hardware Development System
Entwicklung und Implementierung eines Spezifikationswerkzeuges für komplexe heterogene Systeme
Robot Soccer
Digitales Diktiergerät als System-on-a-Chip mit FPGA-Evaluierungsboard
Entwurf eines skalierbaren, sicheren Uhrensynchronisationsmechanismus und dessen Implementierung für Java Cards
JVTOS - Multimedia Telecooperation Interconnecting Heterogeneous Platforms
Definition und Darstellung von Texturen
Bewertung und Analyse der formalen Spezifikationssprachen LOTO und Esterel
Parallelisierung eines Graphik-Subsystems in einem Paket zur numerischen Lösung partieller Differentialgleichungen
Implementierung einiger OAM-Funktionen zur Evaluation der Sprache SDL und des Frameworks ObjectGEODE
Eignung von Video-Kompressionsverfahren fuer Laser-Lichtschnittsensoren
Entwicklung einer erweiterbaren graphischen Oberfläche für ein offenes integriertes Framework
Konzeption und Implementierung einer Transformation semantischer Einheiten nach VHDL
Using a Hierarchical DfT Methodology in High Frequency Processor Designs for Improved Delay Fault Testability
Constructing a Distributed Multimedia Joint Viewing and Tele-Operation Service for Heterogeneous Workstation Environments
Development of a Workflow-based Infrastructure for Managing and Executing Web Services
A Depth-Cueing Scheme Based on Linear Transformations in Tristimulus Space
Towards Location-based Games
Die Verwendung von Workflow-Systemen und Web Services im Business Grid
3D Building Generalisation and Visualisation
Widening the Remote Visualization Bottleneck
A Plugin-Based Architecture For Simulation In The F2000 League
Entwicklung einer lokalen Ressourcenverwaltung für komponentenbasierte Anwendungen in ubiquitären Rechnersystemen
Frame-to-Frame Coherent Halftoning in Image Space
In-Depth performance analysis of fragment and texture operations of programable DirectX9 graphics hardware
Cooperative EKF Localization
Interaktive NPR-Darstellung von Metalloberflächen in Airbrushtechnik
Integration von daten- und dienst-orientierten Interaktionsformen in spontan vernetzten Rechnersystemen
Definition und Überwachung von Qualitätskriterien für realitätsnahe und skalierbare Netzwerkemulation
Verzögerungszeiten von Vermittlungsstellen in einem Netzwerkemulationssystem
Entwicklung eines Systems zur dynamischen Installation von Komponenten in Sensornetzen
Hierarchical methods for filtering and visualization based on graphics hardware
Direct Volume Visualization of Geometrically Unpleasant Meshes
Volumetric methods for the real time display of natural gaseous phenomena
Hardware Accelerated Volume Visualization on PC Clusters
Interaktive Visualisierung von Strukturmechaniksimulationen
Wissenschaftliches Rechnen in der Lehre am Beispiel des Studienprojekts "Computational Steering - der virtuelle Windkanal"
Molecular Simulation of Fluid Flow on a Cluster of Workstations
GPU Performance of DirectX 9 Per-Fragment Operations Revisited
FlexCup: A Flexible and Efficient Code Update Mechanism for Sensor Networks
TinyCubus: A Flexible and Adaptive Cross-Layer Framework for Sensor Networks
A Unified Architecture for the Control Software of a Robot Swarm: Design and Investigation Results
Emulation von Rechnernetzen zur Leistungsanalyse von verteilten Anwendungen und Netzprotokollen
Panoramic Scenes for Texture Mapping of 3D City Models
Adaptation and Cross-Layer Issues in Sensor Networks
TinyCubus: A Flexible and Adaptive Framework for Sensor Networks
Scalable Deterministic Logic Built-In Self-Test
5. GI/ITG KuVS Fachgespräch "Drahtlose Sensornetze"
Untersuchung der Skalierbarkeit virtueller Maschinen für den Einsatz in Rechnernetzemulation (Evaluating the Scalability of Virtual Machines for Use in Computer Network Emulation)
Hardware-beschleunigtes Ray-Casting in unstrukturierten Gittern
Removing the Memory Limitations of Sensor Networks with Flash-Based Virtual Memory
Reduktion von Verzögerungsunterschieden bei der Gruppenkommunikation im Internet
Physical Simulation of the Dynamical Behavior of Three-wheeled Omni-directional Robots
Mobile Navigation and Augmentation utilizing Real-World Text
System Support for Spontaneous Pervasive Computing Environments
Development of an Audio Player as System-on-a-Chip using an Open Source Platform
Implementing a Scheme for External Deterministic Self-Test
Using a Hierarchical DfT Methodology in High Frequency Processor Designs for Improved Delay Fault Testability
Circuit Partitioning for Efficient Logic BIST Synthesis
Non-Intrusive BIST for Systems-on-a-Chip
Application of Deterministic Logic BIST on Industrial Circuits
Optimal Hardware Pattern Generation for Functional BIST
Deterministic BIST with Partial Scan
Transparent Word-oriented Memory BIST Based on Symmetric March Algorithms
Deterministic BIST with Partial Scan
Error Detecting Refreshment for Embedded DRAMs
Symmetric Transparent BIST for RAMs
Efficient On- and Off-Line Testing of Embedded DRAMs
Special ATPG to Correlate Test Patterns for Low-Overhead Mixed-Mode BIST
Accumulator Based Deterministic BIST
Fast Self-Recovering Controllers
Mixed-Mode BIST Using Embedded Processors
Using BIST Conitrol for Pattern Generation
Bit-Flipping BIST
An Integrated Built-in Test and Repair Approach for Memories with 2D Redundancy
Analyzing Test and Repair Times for 2D Integrated Memory Built-in Test and Repair
Fundamental Models and Algorithms for a Distributed Reputation System
Combining Web Services and the Grid: Towards Adaptive Enterprise Applications
Die Kombination von Web Services und Grid - Eine neue Art IT zu verstehen
A framework for scheduling parallel dbms user-defined programs on an attached high-performance computer
Hardware-Based Texture Extraction for Building Facades
TinyCubus: An Adaptive Cross-Layer Framework for Sensor Networks
Using Real-Time SAR Simulation to Assist Pattern Recognition Applications in Urban Areas
Preserving Ground Plan and Facade Lines for 3D Building Generalization
Selective Hardening in Early Design Steps
Towards the Design of a Scalable Email Archiving and Discovery Solution
Protocol for Epoch Switching in a Distributed Time Virtualized Emulation Environment
Zur Zuverlässigkeitsmodellierung von Hardware-Software-Systemen
Improved Weighted Centroid Localization in Smart Ubiquitous Environments
Time Jails: A Hybrid Approach to Scalable Network Emulation
Variability Points in WS-BPEL Prozessen
Variability Modeling to Support Customization and Deployment of Multi-Tenant-Aware Software as a Service Applications
Strombasierte Datenverarbeitung in einer verteilten Ausführungsumgebung
Leistungsbewertung einer WLAN-Fahrzeug-zu-Infrastruktur-Kommunikation
Restrict Encoding for Mixed-Mode BIST
Integrated digital electronics
Introduction to SystemC
Integrated analogical electronics
02 - Le calculateur CAPITAIN : 600 MIPS pour l'imagerie temps réel
02 - Complexité de systèmes de correction d'erreurs
04 - Réalisation d'un composant permettant détection et correction d 'erreurs sur disques magnétiques haute capacité
3 - Fermeture des contours par un opérateur local
4 - Modèles et traitements de signaux multidimensionnels
2 - Architectures pour le calcul de la transformée de Fourier discrète
3 - L'algorithme CORDIC dans les architectures spécialisées de traitement numérique du signal
5 - Binarisation d'images: deux solutions à ce problème
4 - Formalisation en occam et simulation sur un réseau de Transputers d'un processeur systolique de traitement d'images
1 - Reconnaissance automatique de la parole : progrès et tendances
5 - Compost: un serveur de synthèse de parole multilingue
5 - Implantations temps réel du filtre de lissage d'images de Nagao
6 - Transformée de Fourier rapide par quart de période
5 - Algorithme de détection de mouvement par modélisation markovienne mise en oeuvre sur DSP
01 - De la spécification formelle au partitionnement matériel logiciel
02 - Modèle unifié pour la conception conjointe logiciel-matériel
03 - Mesures probabilistes de l'adéquation algorithme architecture
09 - Approche de conception du processeur vidéo programmable MOVIE
4 - Architectures rapides dynamiquement reconfigurables des filtres numériques récursifs 1-D et 2-D
7 - Détection et localisation de visages dans une scène: implantation parallèle sur un réseau de DSPs
Verteilte Evolutionäre Verfahren
Vergleich von Provisioning-Tools
Einbau weiterer Desktop Publishing Systeme in DDE (Distributed Document Environment)
Thread-basierte dezentrale dynamische Lastbalancierung
Regelung und Steuerung von autonomen mobilen Robotern unter Oberon
Simulation von Fluiden für computergraphische Anwendungen
Hardwareunterstützte hochqualitative Darstellung von Fluidoberflächen
Minimierung der Stützstellen zur Interpolation in dreidimensionalen Texturen
Hardware-Accelerated Terrain Rendering by Adaptive Slicing
A Generic Solution for Hardware-Accelerated Remote Visualization
Architektur eines verteilten skalierbaren Lokationsdienstes
Remote Linenrendering für mobile Geräte
Kommunikation in hierarchischen Speichersystemen
Teaching High-Performance Computing on a High-Performance Cluster
Vergleich von Hardwarevirtualisierungssystemen
Design of a Memory Management Unit for System-on-a-Chip Platform "LEON"
Hardware-Optimal Test Register Insertion
Visualisierung großer Volumendatensätze
Adaptation of the Time Dilation Factor in a Time Virtualized Emulation Environment